Centralna informacja o rachunkach uśpionych jest nową usługą, umożliwiającą dostęp do informacji o rachunkach osób zmarłych i „zapomnianych”, rachunkach osób fizycznych w każdym banku i SKOK-u.

W celu skorzystania z usługi wnioskodawca (osoba, która uzyskała tytuł prawny do spadku po posiadaczu rachunku albo osoba fizyczna poszukująca własnych rachunków, gmina oraz podmioty, o których mowa w art. 105 ust. 1 pkt 2 lit. a-h, k-ł, p, s, oraz v ustawy Prawo bankowe) może złożyć odpowiedni wniosek w wybranym przez siebie banku lub SKOK-u. Bank lub SKOK skieruje zapytanie do Centralnej informacji, która następnie przekaże je dalej do wszystkich pozostałych banków i SKOK-ów. Otrzymana informacja zwrotna pozwoli na sporządzenie przez Centralną informację zbiorczej informacji zawierającej: wskazanie podmiotów, które prowadziły albo prowadzą rachunek, numer rachunku, informację czy jest on nadal prowadzony, czy jest to rachunek wspólny oraz informację o umowach rachunku bankowego rozwiązanych albo wygasłych z przyczyn określonych w Prawie bankowym (z powodu śmierci posiadacza rachunku albo braku dyspozycji dotyczących rachunku przez okres 10 lat).


Korzyścią dla klienta będzie możliwość otrzymania informacji w jednym miejscu – w banku lub SKOK-u, w którym zdecydował się złożyć wniosek. Natomiast uzyskanie szczegółowych danych dotyczących rachunku jak np.: weryfikacja jego rodzaju i salda, będzie możliwa wyłącznie w placówce banku lub SKOK-u, w którym rachunek jest prowadzony. Dotychczas poszukiwanie tzw. rachunków uśpionych wymagało zwracania się z indywidualnym zapytaniem do każdego banku lub SKOK-u, w którym mógł być prowadzony rachunek danej osoby.

 
Lista banków uczestniczących w usłudze dostępna jest na stronie:

http://www.centralnainformacja.pl/o-usludze/lista-uczestnikow-centralnej-informacji/
 
 
Więcej informacji: www.centralnainformacja.pl

Korzystając z kart bankomatowych należy pamiętać o:

  • nie zapisywaniu numeru PIN;
  • nie trzymaniu numeru PIN i karty w jednym miejscu;
  • nie udostępnianiu numeru PIN i karty innym osobom;

Zgubiona lub skradziona karta VISA, MASTERCARD?

Fakt taki należy niezwłocznie zgłosić telefonicznie: +48 22 515 31 50 lub +48 828 828 828 czy też osobiście w dowolnej jednostce Spółdzielczej Grupy Bankowej lub Banku Spółdzielczego. Im szybciej zastrzeżesz utraconą kartę, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo wystąpienia strat, powstałych w wyniku jej nieuczciwego wykorzystania!